vineri, octombrie 17, 2008

Polemica V.2

Crestin: Pe mine nu ma intereseaza de ce sunt canonizati acei oameni. Pe mine me intereseaza sa traiesc ceea ce spune Dumnezeu prin Cuvantul sau si sa spun la cati mai multi oameni Evanghelia.

Ateu:
Ar trebui sa te intereseze. Pt. ca te ghidezi dupa aceeasi religie care ii considera sfinti.

Crestin: Tocmai, eu nu ma ghidez dupa o religie (ortodoxa, catolica sau altceva) , ma ghidez dupa Cuvantul Lui Dumnezeu.

Ateu:
Pai asta inseamna ca nu faci parte dintr-un rit, deci esti un fel de agnostic ... Ceea ce e cam la fel de rau ca si a fi ateu (in ochii bisericii)

Crestin: Eu, si cei ca mine suntem foarte rau vazuti in ochii bisericii ortodoxe din Romania. De ce? Pentru ca noi nu ii punem pe preoti la rangul de mijlocitori intre noi si Dumnezeu. Adevarul este ca Isus a zis ca El este singurul Mijlocitor intre noi si Dumnezeu.

Si noi nu suntem placuti bisericii ortodoxe deoarece nu respectam ritualurile impuse de ei, pentru ca Biblia nu prevede asta. Preotii din ziua de azi sunt exact fariseii din ziua Domnului Isus.

Ateu:
Din cate stiu singurii dusmani ai bisericii Ortodoxe sunt Martorii Lui Iehova. Din mai multe puncte de vedere. Dar dupa cum vb tu nu cred ca faci parte dintre ei. Ei nu il rec pe Isus ca Dumnezeu.

Crestin: Apropo. AS vrea sa imi raspunzi sincer la urmatoarea intrebare:
Care este scopul vietii tale pe pamant?

Ateu
:
Sa ma simt bine, sa traiesc clipa din plin si daca pot, fara sa imi aduc mie daune, sa mai ajut pe cei ce au nevoie. Sa cresc copilul si sa ii ofer o educatie cat de cat normala, daca prea stralucita nu se poate si sa mor impacat cu gandul ca societatea nu ma va tine minte ca pe un exemplu negativ. Si cred ca asta e scopul final al fiecarui ateu: sa nu ramana in memoria societatii ca exemplu de "asa nu".


Crestin: Nu e vorba daca sunt eu multumit sau nu. Multumesc pentru sinceritate. Stii e normal ca eu sa vad ca scopul vietii este altul pentru ca eu stiu ca Dumnezeu este si El a creat tot ce ne inconjoara. Totusi, ceea ce spui tu nu mi se pare a fi un scop. Daca scopul nostru este doar ca sa TRAIM si apoi sa MURIM mi se pare ca intra in contradictie cu intelepciunea, gandurile, stiinta si simturile omului. Omul nu vrea sa moara, omului ii place viata. Dar cand omul nu gaseste un scop in aceasta viata poate sa ajunga si la sinucidere.

Ateu:
Omul nu vrea sa moara dar se resemneaza ca nu are alta optiune. Cel putin omul care nu inghite tampeniile legate de Biblie & Comp. Si numai un tampit sau un nebun s-ar sinucide pentru ca nu are un scop anume (ex: sa ajunga star pop). Iar daca ceeea ce am spus eu nu ti se pare a fi un scop, asta e. Eu iti spun ca e un scop pentru cei care nu au nimic de pierdut si traiesc viata dupa cum vor.

Crestin: Daca eu cred ca Dumnezeu exista si traiesc dupa cum imi spune El in Biblie, iar dupa moarte nu va fi nimic, nu am pierdut nimic, dar daca tu nu crezi in existenta Lui Dumnezeu si iti traiesti viata asa cum vrei, iar dupa moarte vei vedea ca Dumnezeu exista, deja ai pierdut totul.

Ateu:
Pariul lui Pascal??

Crestin: Poate acum spui ca nu crezi ca Dumnezeu exista, si imi pare rau , dar cand te vei afla in fata mortii, daca vei apuca sa mai gandesti, vei sti ca El exista. Pot sa iti fac rost de o lista cu oameni cunoscuti din lumea intreaga care l-au ignorat pe Dumnezeu toata viata lor...iar in fata mortii erau ingroziti ca trebuie sa stea fata in fata cu Dumnezeul atotputernic.

Ateu:
Lasa exemplele de genul asta, in care unii mosi au dat in dileala la batranete. Aia au afirmat ca sunt atei de dragul atentiei, nu ca ar fi fost iar la urma au renegat toate principiile vietii lor. Cam cum faceau ereticii cand se aflau la picioarele rugului.

Crestin: Am citit o carte despre Nero (o carte necrestina, strict istorica) in care se istorisea despre aruncarea crestinilor in arenele romane pentru a fi omorati de catre lei. Crestinii se adunau si incepeau sa se roage acolo si nu implorau mila... pentru ca stiau ca dupa moarte vor ajunge intr-un loc mai bun. "Isus a spus: ce ar folosi unui om sa castige lumea intreaga daca si-ar pierde sufletul in gheena". Crestinii de atunci stiau asta, si inca sunt multi altii din tarile arabe care sufera aceleasi persecutii si totusi nu se lasa de Isus Hristos pentru ca in inimile lor arde ceva ce nu are sa arda in inima unui om care nu Il cunoaste pe Dumnezeu.

Ateu:
La fel si arabii care traiesc in tari crestine si sunt extrem de discriminati. Crezi ca in sufletul lor nu exista nimic.? Atentie ca faci analogisme.


Crestin: Si cred ca nu am cum sa te conving eu de existenta Lui Dumnezeu. Doar tu sincer uitandu-te in inima ta, in constiinta ta poti descoperi asta. Oricum Dumnezeu se descopere numai celor ce-L cauta si celor ce sunt smeriti.

"Dumnezeu sta impotriva celor mandrii, dar da har celor smeriti" asta spune un text din Biblie.

Ateu:
"Fericiti cei saraci cu duhul" nu? Bisericii ii plac idiotii si retardatii. Asta spune fraza. Daca ai curaj sa te ridici si sa afirmi ca niste pescari au scris tampenii toti te ameninta cu pedeapsa divina. De ce ?? Nu are omul dreptul sa afirme ce vrea?? Nu asta inseamna liberul arbitru ?? Daca exista ma va judeca el si nu o mana de popi sau habotnici de pe pamant. Nu ti se pare corect ??

De ce va ridicati toti si face atata caz cand se ridica un ateu si spune D-zeu e o poveste??
De ce e nevoie de 20 de preoti pentru a face un ateu sa taca ??
Si de ce un ateu tace vazand ca nu are cu cine discuta normal, nu pt. ca argumentele prezenate de preoti l-ar indemna sa o faca ??
Cam multe intrebari nu ???
Te rog raspunde tu la ele ... Si fii sincer. Asa cum am fost si eu.

Crestin:
"Ferice de cei saraci in duhul" nu se refera la ce ai spus tu. In limba greaca din manuscrisele originale, este mai clar, adica ferice de cei ce tanjesc dupa Dumnezeu. Daca imi aduc bine aminte, din chimie, o solutie nesaturata este solutia in care se mai poate dizolva o cantitate de substanta pana ajunge la saturatie. Ceva de genul este si in aceasta situatie.

Ateu
: „Ferice de cei săraci în duh, căci a lor este Împărăţia cerurilor!" Traducerea lui D. Cornilescu. Iar expresia aia nu se refera deloc la saturatie ci la nivelul de gandire. Drept pentru care s-a pastrat si mai tarziu si a fost folosita de cam toti inaltii prelati ai bisericii pentru a nominaliza persoanele cu o educatie precara si a caror intelect nu s-a dezvoltat suficient pentru a intelege "tainele religiei"
De ce va ridicati toti si face atata caz cand se ridica un ateu si spune D-zeu e o poveste??

Crestin: In primul rand, tu mi-ai dat comment-uri pe blog, iar eu am raspuns. In al doilea rand, chiar as vrea sa Il cunosti pe Dumnezeu.

Ateu:
De ce e nevoie de 20 de preoti pentru a face un ateu sa taca ??

Crestin: Nu stiu cum sta treaba cu preotii pentru ca nu am avut treaba cu ei, desi nu mi-e frica sa afirm ca cei mai multi dintre ei sunt niste inselatori, si in viata mea doar 2-3 preoti am vazut care sa Il caute cu adevarat pe Dumnezeu.

Ateu:
Si de ce un ateu tace vazand ca nu are cu cine discuta normal, nu pt. ca argumentele prezenate de preoti l-ar indemna sa o faca ??

Crestin: Nu stiu cum este cu preotii si nu prea stiu sa iti raspund pentru ca nu am vazut o discutie intre un ateu si un preot, dar poate asa cum spui tu sa fie pentru ca nu ai cu cine discuta normal.

Daca vrei sa vezi o discutie intre un orto si un ateu intra pe www.crestinortodox.ro/forumactive si cauta posturile lui IngerNegru (care inttre timp a fost banat pt ca aducea atingere la afirmatile lor)


Crestin: Religia nu este acelasi lucru cu crestinisuml adevarat.

Ateu:
Dar afirma ca este ...

Crestin: SI adevarul este Isus Hristos (Isus a zis :Eu sunt calea, adevarul si viata, nimeni nu vine la Tatal decat prin mine), deci rezulta ca autoritatea este Dumnezeu ;), iar Dumnezeu este dovedit de creatie. Orice cladire are un constructor, orice pictura are un pictor, orice creatie are un creator.

Ateu:
Ti-am spus ca faci analogii ilogice. D-zeu => creatie. Si uite de ce: Constructorul si pictorul sunt persoane reale, cu identitate stabila iar dumnezeu nu e.
Daca vrei sa dovedesti ceva fereste-te de analogisme si de argumente de genul ipse dixit




Ateu:
Deci daca ai gresit macar o data ai mierlit-o la judecata. poi inseamna ca toata omenirea zace in Iad, ca nu exista oameni care sa nu mai faca si tampenii in lumea asta!!

Crestin: Este de ajuns sa ucid o data si sa fiu un criminal. Este de ajuns sa ucid o singura data si fac inchisoare.

Dumnezeu va judeca lumea dupa dreptate, si El este mai drept ca orice Judecator din lumea asta.

Deci daca Dumnezeu este perfect si dreptatea Lui este perfecta, la fel si standardul dupa care va judeca va fi foarte ridicat, iar pedeapsa pe masura.

Daca ai citit in continuare, ai vaut ca El nu vrea sa ne pedepseasca, ci ne-a scapat prin Fiul Sau Isus daca ne pocaim de pacate si ne punem toata increderea in moartea Lui pe cruce.

Ateu: Ilogic si te contrazici in ceea ce ai scris. Si cel chestionat a recunoscut ca a gresit. Si a incercat sa rascumpere greseala. Si totusi a fost pedepsit
Deci recunoasterea si rascumpararea nu mai au nici un rost

Crestin: Nu este pedepsit daca se pocaieste si crede in moartea Lui Isus.
Ateu:
Acuzatul:Dar, domnule judecator, imi pare rau ca am furat. N-o sa mai fac.
Judecatorul:Chiar trebuie sa iti para rau pentru faptele tale. Stiai ca nu este bine sa faci asa ceva…si totusi ai incalcat legea. Si evident ca nu trebuie sa mai faci pe viitor astfel de fapte. Dar ai recunoscut in fata mea ca esti un hot si un mincinos, astfel ca trebuie sa aplic legea si sa te pedepsesc pentru incalcarea ei.
Acuzatul:Da, dar am facut si fapte bune, am dat bani la saraci…
Judecatorul:Este desigur laudabil sa ajuti pe cei nevoiasi. Dar ce are a face asta cu problema ta privind incalcarea legii ? Esti vinovat, trebuie sa platesti. Asa cere legea
UIte textul. A fost pedepsit desi i-a parut rau. Nu te contrazice. Si tine cont ca atunci cand intru intr-o polemica stau cu textele in fata. Si textul e destul de clar...

3 comentarii:

  1. Atat? Crestinul nu a mai zis nimic? Omule, Crestinul te iubeste si vrea sa afli adevarul. Unde ai mai vazut in lumea asta asa ceva? Un om caruia sa-i pese asa de mult de soarta altuia? Preotii l-au banat pe ateul ala. Crestinul asta iti pune intrebari, te contrazice si face afirmatii diferit de preoti.Cred ca poti purta cu el o discutie. Am citit si eu faza ai cu judecatorul si acuzatul asa ca mai urmeaza ceva. Ai postat numai ce ai vrut tu. Fi obiectiv cu noi, cititorii. Paragraful ala care l-ai afisat tu, cel cu propozitii in rosu eu cred ca este o portiune de text cu suspans si scriitorul a vrut de fapt sa arate INTREAGA VINA. Judecatorul a vrut sa-l faca constient pe acuzator de TOATA vina lui.

    Fii binecuvantat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Omule crestinul a mai zis multe dar nu am apucat sa le postez. Mai ai si tu rabdare. Cat despre articol daca vrei sa il citesti in totalitate uite link-ul aici ==> http://caleamaestrului.arhibuild.ro/?p=109

    Cat despre ceea ce a mai discuat Crestin cu Ateu in particular, ti-am mai spus: ai rabdare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Un paragraf lipsa:

    Crestinul : "Ferice de cei saraci in duhul" nu se refera la ce ai spus tu. In limba greaca din manuscrisele originale, este mai clar, adica ferice de cei ce tanjesc dupa Dumnezeu. Daca imi aduc bine aminte, din chimie, o solutie nesaturata este solutia in care se mai poate dizolva o cantitate de substanta pana ajunge la saturatie. Ceva de genul este si in aceasta situatie.

    RăspundețiȘtergere